7 logičnih savjeta za bolju organizaciju.

1/24/2017


Lijep pozdrav, dame.
Utorak je, ja sam bolesna, a računica kaže da je vrijeme za post.



Organizacija.

To je jedan poprilično apstraktan termin osobi poput mene koja apsolutno sve obaveze koje ima uvijek ostavlja za zadnji tren i onda se muči pišući referat do tri ujutro. Poznato?

Učenica koja je viši razred osnovne škole, a pogotovo ona koja pohađa srednju školu, zna da su obaveze poprilično neizbježne i da ih često ima mnogo. U pojedinim trenutcima kad mi je raspored kritičan zbog naleta testova (sredina listopada, sredina siječnja, početak ožujka, kraj travnja, cijeli svibanj i lipanj, zapravo...) razmišljam o tome da se prestanem školovati i pokušam postati netko koga plaćaju što živi, kao npr. Kim Kardashian. Imala bi nekoliko jahti, skupu i markiranu odjeću, tu i tamo možda napišem knjigu ili snimim seriju i to je to.

U drugim trenutcima se ipak sjetim da ne živim u Americi, nemam tolike sreće u životu i da mi je potrebno visoko obrazovanje da bih našla neki dobar posao koji ću zapravo voljeti, pa ta ideja pada u vodu.

Kako se barem donekle organizirati u tri kratke crte?
- zapišite sve stvari koje imate za obaviti
- prekrižite ih kad ih obavite
- zapisujte nove stvari čim ih dobijete

Da, zvuči poprilično banalno, ali je doslovce Mission Impossible održati tu shemu.
Plus, nema Toma Cruisea.

Otkad vodim bullet journal (bujo), našla sam neke čudne načine da budem organiziranija. Ne radi se o nekim ultra-super-duper-skupim idejama u kojima morate kupiti neke super-kul kožnate bilježnice i zapisivati koliko puta ste udahnuli, nego o nekim stvarno banalnim stvarima koje svatko od nas može početi raditi. Bez duljenja, evo ih.

1. Nađite "organizirani kutak" u svome životu.


Imate li ormar pored kojeg svakodnevno prolazite? Imate li radni stol na kojem radite zadaću? Imate li neki prazni okvir sa staklom koji možete objesiti? Ili možda vrata na ulazu u sobu? Idealno. Upravo ste našli vlastiti "organizirani kutak".

Počnite gomilati post-it naljepnice negdje blizu tog kutka i svaki dan kad dođete doma iz škole, odmah rješite ono što možete, a ono što vam nije za sutra ili morate riješiti u toku tjedna/mjeseca zapišite na post-it i zalijepite na taj vaš organizirani kutak.

Kad završite s tim, samo skinite papirić. Ako ste perfekcionist, vidjet ćete da ćete se nekad doslovno natjerati da napravite to što morate samo da biste skinuli taj post-it. Možete si i odrediti boje za kategorije (npr. plava za školu, roza za doma, žuta za blog/sport, narančasta za sastanke/rođendane/obveze). Vjerujte mi, nakon nekog vremena ćete steći rutinu da svaki put kad izlazite iz sobe pogledate što imate za napraviti u nadolazećem tjednu. Ono što je najbolje jest činjenica da ne morate stalno otvarati neki rokovnik već se samo nagnete do obližnjeg ormara.

2. Postavljajte alarme na mobitelu.
Zaboravljate popiti vitamine? Nekad vam se dogodi da ne znate kad morate na trening i kad vam je tekma? Zaboravljate na omiljenu seriju (khm, nemoguće)? Morate si ograničiti vrijeme surfanja? Rješenje je jednostavno, alarm.

Ono što je najbitnije kod alarma jest da ih slažete na veće intervale. Pokušajte ih uvijek složiti na više dana odjednom, tako da je šansa da ćete zaboraviti ponovno ga naviti znatno manja. Također, stavljajte uz njih neke napomene kad ih navijate da vam se ne dogoditi da alarm zvoni, a vi nemate pojma zbog čega.

3. Sve u svojoj sobi radite apsolutno sami.

Jednom kad napravite generalno čišćenje sobe i sve je uredno organizirano i izgleda prekrasno, biti će vam žao to unerediti. Ako netko drugi posprema za vas (mama kad stigne ili nagovorite sestru), onda nećete imati dojam truda koji je uložen u tu sobu. Kad sve uglancate sami, pazit ćete mnogo više.

4. Odmah uzmeš, odmah vratiš. 

Uzeli ste pribor s radnog stola i napokon otišli napisati taj glupi esej iz hrvatskog. Lakše vam je pisati na krevetu jer je tamo toplije pa ste si donijeli školsku torbu do kreveta. Velika je šansa da je torba još uvijek puna sa svim knjigama i da ćete tražiti papir sa smjernicama pola sata, a da ne spominjem da je krevet vjerojatno pun odjeće koju ste to jutro probavali da nađete savršenu kombinaciju.

Najjednostavniji i najbitniji savjet u organizaciji jest baš ovaj.

Što uzmeš, odmah i vrati. Jednostavno je. Postoji li ijedan drugi način za stvoriti nered osim staviti neku stvar tamo gdje ona ne pripada ili ostaviti za sobom nešto čemu tamo nije mjesto? Istina je, ovo će vam uzeti minutu-dvije za svaku stvar koju primjetite, ali će vam uštediti daleko više vremena kad jednom budete nešto tražili ili ćete morati pospremati sobu.

5. Riješite se stvari koje ne koristite. 

Svi imamo neku policu/radni stol/ormarić gdje držimo sve naše školske potrepštine, rezervnu odjeću, možda neki nakit... Većina vas vjerojatno ima i "tajni ormarić" sa slatkišima, ladicu samo sa šminkom i onu jednu ladicu punu apsolutno svega (a vi nemate pojma otkud vam kupon za meksički restoran koji se otvorio 2009..).

Odjeću koju ne nosite i za koju znate da nikad nećete nositi jer ste ju prerasli, jer vam ne stoji dobro, jer nije vaša boja, jer ju mrzite, dajte nekom ili donirajte negdje. Sigurno imate sestričnu/rođakinju/sestru koja bi to rado nosila, a uvijek postoje i organizacije kao "Crveni križ" kojima su takve stvari uvijek potrebne. Isto napravite i s nakitom.

Potrgane stvari, nakit, odjeću i sve što mislite da će se jednom popraviti, ali stoji u ladici od 5. razreda osnovne škole, bacite. Neće se popraviti ako niste ništa oko toga poduzeli već dugi niz godina.

Bacite sve papire/kupone/letke koje imate, ako nije nešto što zaista koristite. Umemorirajte broj najdraže pizzerije u mobitel i bacite letak, što će vam? Vjerojatno meni znate napamet.

Žrtvujte se i jedan dan počistite školski pribor. Uzmite komad papira i testirajte sve kemijske i flomastere, a one koje ne rade odmah bacite.

6. Nemojte imati kategoriju "ostalo".

Često imamo ladicu ili mjesto gdje držimo svakakve random stvari koje zaista koristimo. Zašto? Sigurna sam da se apsolutno svaka od njih da razvrstati tamo gdje zaista pripada. Uštediti ćete i ladicu (koju možete iskoristiti za nešto što ste prije držali vani i zauzima mjesta), a i znat ćete u koju kategoriju je svrstana vaša stvar.

7. Ne odgađajte stvari.

Budimo realni, ovo je najveći problem svih nas. "Kasnije ću" je moja najgluplja i najčešća izjava. Ono što morate obaviti sada, obavite sada. Ono što vam zauzima puno vremena raspodjelite na par dana pa ćete potrošiti manje vremena dnevno na to. Ono što vam nije hitno obavezno dokumentirajte negdje. Jednom kad se sve te stvari nakupe, bit će veselo.

Imate li vi neki dobar savjet za organizaciju?
Biste li rekli da ste organizirani?

xoxo, Lana.

Možda ti se svidi...

28 komentara

  1. Odličan post. Sve si jako ljepo i napisala. Ja sam isto pomalo pjena osoba i radim sve u zadnji tren i ovi savjeti su mi stvarno korisni.

    http://stroongana.blogspot.hr/?m=1

    OdgovoriIzbriši
  2. Uživala sam čitajući, i super si ovo napisala. :) <3

    http://everydayema.blogspot.ba/

    OdgovoriIzbriši
  3. Divnooo! Jako mi se dopada tvoj blog i pratim te. Ako hoces uzvrati i komentarisi moj novi post

    adafashioncorner1.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  4. Svjeti su supeer, koristice mi:))
    www.mona-lifestylediary.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Svjeti su supeer, koristice mi:))
    www.mona-lifestylediary.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlični savjeti, no teži je dio pridržavati ih se. I sama znam da ću uvijek biti ne organizirana, ali ne mogu reći da se ne trudim to promjeniti.

    Postavljanje pitanja za Q&A:
    my-world-hanna.blogspot.hr

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja uvijek isto nekako pokleknem, iako se baš dobro pripremim. Mislim da je do lijenosti.

      Izbriši
  7. Super post draga. Jako mi se svidjaju odeje i nadam se da ce mi dosta pomo ci jer sve radim u zadnji tren. Novi post na mom blogu.

    justindream004.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  8. Upravo sam otkrila tvoj blog i divan je,kao i tvoje pisanje.Zapratila sam te.Savjeti su odlični i svi mi imamo te kutije sa stvarima zatrebat će nekad,haha.

    Posjeti moj blog ako želiš:

    minnahslife.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti jako puno! Zapratila sam te :)

      Izbriši
  9. Napkon sam naišla i na ovakav post, obozavam sve vezano s organizacijom, frik sam sto se tice toga tako da hvala na savjetima :) super je postic. <3
    Posijeti nas na http://beseenbepopular.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja isto obožavam organizaciju, ali prestrašno je kako se ne mogu nikad držati neke ideje dulje od par tjedana...

      Izbriši
  10. Super post, i savjeti su super!
    P.S. Ako netko želi follow for follow dođite na moj blog.
    lovedisneyhr.blogspot.hr
    <3

    OdgovoriIzbriši
  11. Ova prva slika... BRUTALNAA!
    A sto se posta tice,vrlo korisno,definitivno cu morati poslusati par savjeta,no opcenito sam kao osoba dosta organizira :)
    Nadam se da ces kliknuti na linkove iz mog zadnjeg posta,hvala ako to ucinis :)
    http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/01/night-out-outfit-twinkledeals-part1.html

    OdgovoriIzbriši
  12. Kako sve ovo deluje tako lako, ali kad treba da se uci.... xD
    Ali dobro, i nije toliko strasno... ☺ Super post

    Inace, zapratila sam te, pa poseti moj blog i uzvrati. Imam novi post o losim trendovima u 2016. :)
    worldarounyo.blogspot.rs

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš to, dobro si rekla. Zapratila sam te :)

      Izbriši
  13. Još jedan tvoj predobar post! Meni bude još samo gore uz organizaciju haha. Ali eto, ide nekako. Predobar post! :)♥

    sretnisanjar.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  14. Odlični post i savjeti naravno. :)

    Posjeti moj blog : SamooLuka

    OdgovoriIzbriši
  15. Upravo si me ubila u pojam i navela svaku lošu stvar koju radim, iako se trudim to ispraviti. Tvoji savjeti će mi poslužiti. :D

    Its Nina

    OdgovoriIzbriši