Kako efikasnije voditi bilješke?

3/06/2017



Pozdravljam vas sve i hvala vam što ste se vratili na moj blog!

Bilješke. Neizbježne su ako ste gimnazijalac, viši razred osnovne škole, fakultetlija ili pak jednostavno pedantna osoba. Kroz vrijeme naučila sam da mi se često ne isplati učiti iz udžbenika s obzirom da je u njima često mnogo više gradiva od potrebnog, a i same informacije su komplicirano spojene u zavisnosložene rečenice koje me zbune i produljuju moje učenje.

Od osmog razreda radim bilješke, skripte, skraćene lekcije (kako god to zovete) i to se pokazalo kao najbolja metoda za brže pamćenje velikog broja informacija.

Koja je poanta skripti i bilježaka?
Skratiti materijal za učenje na osnovno i potrebno.

Bitno je da ne počnete dan prije testa, to sam također osjetila iz vlastitog iskustva. Pripremila sam vam neke moje trikove koji mi olakšavaju vođenje bilješki i čak ga čine donekle zabavnim. Krenimo!

Ne pretjerujte s bojama.

Ako ste vizualni mislioc, jasno je da će vam boje olakšati učenje. Zapravo, gotovo svima boje olakšaju učenje jer, ne samo da su lijepe, već prikazuju bitnost informacija. No, vidjet ćete da ako natrpate previše boja u lekciju, opet ćete biti zbunjeni i sve će izgledati pomalo glupo. Moj savjet je da jedan predmet za koji radite skripte (primjerice biologija) podjelite u cjeline (tipa: spužve, žarnjaci, opća metazoa) i za svaku cjelinu uzmete jednu karakterističnu boju.


Ostavljajte razmake između slova bitnih pojmova i znakova.

Zagrade su mnogo vidljivije ako ispred i iza znaka zagrada ostavite prostora. Pojam će biti uočljiviji i same skripte urednije. Kod naslova preporučam ostavljanje razmaka između slova da bi pojam bio jako upadljiv, a isto preporučam i za bitne pojmove.

Odlučite kako ćete istaknuti koje informacije.

Nemojte sve istaknuti markerom, opet će biti previše gradiva. Pokušajte podcrtavati bitke, markerom označavati brojke te, najbitnije, tiskanim slovima pisati nove pojmove. Ovaj savjet je meni vrijedio jako puno!


Stavljajte nadopune.

Kad završite skripte iz bilježnice, pokušajte ih nadopuniti informacijama koje smatrate bitnijima iz udžbenika. Pored pojma stavite malenu zvijezdicu, a onda njeno značenje objasnite prvi dnu/vrhu stranice. Također, bilo koji pojam koji vam nije jasan možete tretirati na isti način!

Koristite znakove koji vam pašu.

Numeriranje, strelice, dijagrami, sheme... Svi funkcioniramo drukčije. Ja sam zaključila da meni tablice ne pomažu, ali da su mi strelice jako korisne pa ih zato često koristim kako bih povezala neke pojmove međusobno. Primjerice, na slici, pojam heterotrofni sam objasnila strelicom koja povezuje objašnjenje i pojam.

 Igrajte se s fontovima.

Zna biti zabavno pisati naslove i bitne pojmove kaligrafski, a i sam naslov će biti uočljiv i zapamtit ćete ga prije ako ste proveli dulje vremena radeći na njemu.

Pretražujte 'bujo' ideje na internetu!

Bullet journal je jedna izuzetno popularna tehnika vođenja dnevnika (i ja ju koristim) koja njeguje različite načine kreativnog vođenja bilješki. Koji put uguglajte bujo ideas ili bujo bullet marks ili bujo notes.


Pišite uredno.

Kod mene 'uredno' znači sitno i čitko, ali vi pišite kako god vi želite. Dokazano je da ako pišete sitnije, mozak brže upije informacije jer mu je u vidnom polju veći broj slova.

Crtajte skice i lijepite slike.

Ako ništa, uvijek možete nacrtati nešto, iako vjerujem da je internet uvijek pun slika vezanih uz sve teme!


Kako vi vodite bilješke? Radite li skripte ili učite iz knjige?

Lana M.
lanammendes.official@gmail.com
 

Možda ti se svidi...

14 komentara

  1. Odličan post. Uvijek sam osoba koja sve zapisuje i to mi jako pomaže. Skoro nikada ništa ne zaboravim. Ovi savjeti su stvarno savršeni i u potpunosti se sa svime slažem s tobom.

    Novi post na mom blogu: http://stroongana.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  2. Sjajno, sjajno, sjajno! Ovaj post mi je apsolutno bio od koristi, tako da ti bezmerno hvala na njemu, jer sam veliki fan beležaka, međutim u zadnje vreme sam malo stacionirala, pa mi je ovo stavrno bilo od velike koristi <33

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Od srca ti hvala, Marso :)
      Ja isto volim piskarati gluposti, hehe.

      Izbriši
  3. Možeš napraviti post o Bullet journalu?

    OdgovoriIzbriši
  4. Opsjednuta sam, kako sa ovim postom tako i sa cijelim tvojim blogom.
    Predobar post i jako jako koristan. Svaka ti čast <3

    everydayema.blogspot.ba

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlicni saveti :)

    http://badassvampire.blogspot.rs/

    OdgovoriIzbriši
  6. Preodlična ideja za post. Meni ovo treba. Ja uglavnom sve zbrkam, ali na predavanju i nemam vremena za voditi računa oko toga, ali ovako u slobodno vrijeme, to mi je super :)

    MMara

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja također teško ostanem uredna na predavanjima, ali se potrudim oko skripti ovako u slobodno vrijeme :)

      Izbriši
  7. Lana draga, jako interesantan i veoma koristan tekst.
    Drago mi je što si svoje fenomenalno umeće podelila sa nama.
    Tvoje skripte sa beleškama su zaista predivne.

    Gotičarka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na prekrasnom komplimentu, Sandro!

      Izbriši