Kako najbolje proći pri internet trgovini?

3/01/2017


Bok svima! Prošla je srijeda, a s njom i moj najteži test ovaj tjedan pa sam vas odlučila počastiti jednim postom kojeg planiram napraviti već dulje vrijeme! 

Veliki sam fan internet trgovine i mislim da je to jedna jako dobra opcija za nas mlade, ali i za starije osobe koje se žele okušati. Internet nam je svakodnevnica, budimo realni, pa zašto da se ne okoristimo od toga? Ono što ja danas želim podjeliti s vama su moji savjeti na što da pripazite kad se odlučite na kupovinu preko interneta.


Koje su prednosti internet-kupovine?
- Ne morate putovati, oblačiti se, čak ni izlaziti iz sobe.
- Izbor proizvoda je mnogo širi.
- Cijene su najčešće mnogo pristupačnije.
- Možete nabaviti stvari koje ovdje nisu dostupne.

Koje su mane internet kupovine?
- Potrebno imati Pay-Pal račun ili karticu.
- Ne znate kakav će vam proizvod doći (oštećen ili ne, vjeran slici ili ne...)
- Lakše je promašiti veličinu.

Ja preko interneta kupujem na dva sajta, a radi se o eBay-u i AliExpress-u. Moje iskustvo daleko je više pozitivno nego negativno. Naručivala sam do sad 30-ak stvari (od nakita do šminke, maskica za mobitel, igračaka za sestru, školskog pribora, modnih dodataka...) i dvaput su mi stvari došle oštećene (jednom puknuta plastika, a drugi put prsten). Da vam budem iskrena, nisu to bile neke skupe stvari i vjerujem da je kvaliteta takva kakva je cijena. Znate onu: koliko para, toliko muzike.

Volim kupovati na internetu i često dobivam komplimente na stvari koje naručim. S vama želim podjeliti savjete koje sam naučila kroz vlastito iskustvo, kako bi vaša internet trgovina bila što bezbolnija i ugodnija!

- Uvijek pokušajte naći recenziju!
AliExpress automatski u aplikaciji nudi mogućnost pregleda recenzija i slika ljudi kojima su te stvari već došle pa možete vidjeti kako one zaista izgledaju. Na eBay-u je to malo zeznutije jer možete vidjeti samo osvrte na samog proizvođača, ali po meni je eBay pouzdaniji.

- Uvijek provjerite opis!
Kod Ali-ja je to 'item description', a na eBay-u vam se automatski pokaže ispod početnih slika proizvoda. Od materijala do dimenzija i napomena proizvođača, sve morate uzeti u obzir.

- Pažljivo čitajte naslov proizvoda!
Kineski proizvođači teže tome  da stave što više 'clickbait' termina u naslov proizvoda da bi se povećala mogućnost izbacivanja samog proizvoda na listu pri pretraživanju. Jedna moja prijateljica naručila je "kistove" (set od 5 komada) za 2$, što je moguće, ali rijetko. Na kraju su joj doma došle mrežice za zaštitu tih kistova. Stvar je u tome da je na slici bilo oboje, a ona je vidjela riječ 'brush' i mislila je da se radi o kistovima.

- Vaše mjere nisu vaše mjere.
Već ste upoznati s time da svaka trgovina ima drukčije mjere (ja sam primjerice u H&M-u M ili nekad čak L, a u Bershki S, nekad M). Kad kupujete bilo kakav komad odjeće ili obuće, provjerite u opisu proizvoda dimenzije i usporedite s vašima. Ništa ne znači to što njima piše M, ako je to naš S, a u Njemačkoj L...

- Pazite na porez i carinu.
Porez vam se kod nas naplaćuje 5 kn na veće pakete, ništa strašno, ali da znate. Problem nastane u tome kad je paket skuplji od 250kn. Tad vam na carini mogu (ako ste pehist) naplatiti PDV od 25%. Zato je uvijek pametnije kupovati u više narudžaba, čak i svaku stvar zasebno, da vam ne bi na jako velik paket na kojem je neka suma novaca naplatili carinu.

- Provjerite kako prodavač postupa s kupcima.
Je li vam dostupan povrat novca ako se stvar zagubi  u slanju? Postoji li mogućnost zamjene?

- Za veće pakete pitajte prodavača može li na njemu staviti oznaku 'gift'.
Takvi se paketi ne mogu oporezivati!

Osobno biram eBay ispred AliExpress-a. Iako je Ali jeftiniji, eBay je daleko pouzdaniji jer se radi o trgovinama koje moraju proći određeni certifikat sigurnosti, dok su na Ali-ju velikom većinom kineski proizvođači.


To bi bilo to od mene. Kakva su vaša iskustva s internet trgovinom? Što ste naručivali?
Dajte mi poneku ideju!

Do vikenda, lijep pozdrav. 

Lana M.
lanammendes.official@gmail.com

Možda ti se svidi...

18 komentara

  1. slazem se sa tobom kupovina iz fotelje ;D nesto najbolje na svetu!
    http://highheelpoodl.blogspot.rs/2017/02/top-5-linen-blend-jumper.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se draga Isidora, vrlo je praktično!

      Izbriši
  2. Iako nikada nisam kupovala preko interneta, moram priznati da mi je najbolje to što se neke stvari nedostupne za određenu zemlju, mogu priuštiti i na mnogo lakši način.Divan, interesantan i koristan post, uživala sam! ♥♥♥


    Chanceux

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti moja draga Ilva! Nadam se da će ti pomoći i ubuduće!

      Izbriši
  3. Nisam nikad imala priliku kupovati sa ovakvih sajtova,izuzev ako porucim nesto tipa sa facebooka pa plaćam pouzećem.Nadam se da ću uskoro imati i vlastitu karticu pa moći naručivati sa pomenutih sajtova!Hvala ti na savjetima!:)

    Minnah's Life

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uvijek možeš zamoliti roditelje! Hvala ti draga Minna!

      Izbriši
  4. Super post! Zapravo, ovo je jako koristan post što se tiče internet trgovine. I ja sam do sada samo naručivala preko E-baya i uvijek su mi stvari došle dobre, a i cjene su daleko jeftinije nego u nekim našim trgovinama :)
    Ako imaš vremena pročitaj moj novi post -> This Is My Life

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina je to za cijene! Ja sam oduševljena eBay-em kao platformom! Hvala ti na komentaru.

      Izbriši
  5. E stvarno imas super blog. Bas mi se dopada. Pratim te <3

    Charming Coco

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja često nabavljam odeću preko interneta u saradnji sa online prodavnicama, i uvek se držim toga da pogledam sve mere jednog odevnog predmeta. Do sada me to nijednom nije izneverilo i jako sam pažljiva kad kupujem. :D


    http://couturecase.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja u suradnjama (pstpst jedna stiže uskoro) još nisam uzimala odjeću, ali veselim se probati!

      Izbriši
  7. Sjajan post! Drago mi je sto si pisala bas na ovu temu! Verujem da si pomogla mnogima ovim svojim postom! Uzivala sam citajuci.

    Gotičarka

    OdgovoriIzbriši
  8. nice post

    http://0chiclife0.blogspot.ba/ follow for follow

    OdgovoriIzbriši