Nisi onaj tko jesi...

3/17/2017


Drage moje, sve vas lijepo pozdravljam i želim vam prekrasan petak (iako ne znam može li petak uopće biti loš, ipak je to petak). Sigurno se pitate, kakav je ovo glup naslov posta? Kao prvo, počela sam rečenicu i nisam je završila, a kao drugo, ta rečenica nema apsolutno nikakvog smisla.


Slažem se s obje konstatacije. Rečenica nije završena, svakako, a ni nema smisla sad kad nije završena. Naime, radi se o jednom prekrasnom citatu (znate da sam malo uvijek zainteresirana za dobar citat) kojeg sam nedavno čula na satu hrvatskog jezika. Citat me dojmio iz jednog jedinog razloga, a to je: istinit je.

 Zašto sam odlučila ne završiti citat odmah u naslovu? Razlog je jednostavan, želim da ga vi dovršite. Odmah sada, u svojoj glavi. Nisi onaj tko jesi, već...Što vama prvo pada na pamet? Pridjev? Možda neka želja? Neko sjećanje? Neka osoba? Osjećate li da nekad niste onaj tko jeste?

Pravi citat glasi ovako:

“Nisi onaj tko jesi, već onaj koji možeš postati.

Ako ne shvaćate ovaj citat odmah nakon što ste ga pročitali, u redu je. Ja sam se morala zamisliti i shvatiti o ćemu se tu zapravo radi da shvatim kako ovaj citat ima mnogo značenja.

Svi smo mi rođeni s potencijalom. Rođeni smo s nekim darom ili mogućnosti da razvijemo isti, u to sam sigurna. Kod nekoga se radi o umjetničkom daru, kod nekoga u daru rada s ljudima, kod nekoga se radi o daru za prepoznavanje ili daru za sport. Netko posjeduje dar da voli, netko dar da razumije. Zapravo, svaka aktivnost zahtjeva neki dar i potencijal.

No, što čovjek često radi?


On shvati da je dobar u nečemu tako kako on to radi. Tako kako on piše, kako on slika, kako on pjeva, kako on voli, kako se on odnosi prema bližnjima. Problem je u tome da kad čovjek to shvati, on često to dalje uopće ne razvija, iako ima dar. Ima mogućnost. Ima potencijal.

Čovjek je tada onaj tko je, onaj tko je sada, onakav je kakvim su ga oblikovali prostor i vrijeme u kojima se nalazi. Zar smo stvoreni da budemo zavisna varijabla? Često ne vidimo da se u nečemu kočimo jer smo jednostavno shvatili: ah, da, to je dovoljna količina moje volje i rada koju trebam u ovo uložiti da dostignem ono što mi je zadano.

Zašto ne dajemo više? Zašto ne pokušamo to nešto što nam je zadano i što možemo, povući na neku višu razinu i od toga napraviti nešto gdje će ljudi prepoznati naš pun potencijal?

Ljudska lijenost je često razlog neotkrivanja talenata, to je tužno i istinito.

Što više stvari pokušamo, to više svojih talenata otkrivamo. Što ako si ti dobar u jezicima, ali nikad nisi pokušao učiti nijedan jer ti njemački nije išao? Što ako imaš potencijal za crtanje, ali "nemaš vremena" malo provježbati svoj dar? Što ako si vrsan odbojkaš, a nemaš pojma da jesi jer ti se nije dalo otići na igralište odigrati meč ili dva s prijateljicom?

Vjerujem da smo stvoreni s mnogo darova. Možda nismo apsolutni genijalci za matematiku, ali ako smo dosta dobri u njoj, pa nije li i to neka razina dara? Ne moramo biti najbolji u nečemu da bismo imali dar za to. Možda bi vas baš 'treniranje' tog dara i dovelo do tog 'najbolji'? Vjerujem da smo stvoreni kao bića koja mogu mnogo postići, uz malo organizacije i volje.

Bilo bi tužno da se zaustavimo na nekoj liniji jer smo rekli 'ah, ovo je dovoljno od mene'. Možda bismo naišli na odskočnu dasku da smo hodali malo poslije te linije, zar ne?

Slažete li se?
Ugodan vam vikend, drage moje!

Lana M.
lanammendes.official@gmail.com

Možda ti se svidi...

31 komentara

  1. Super post draga! Posebno mi se sviđaju ovakvi postovi kakve ti pišeš, naprosto prekrasno pišeš, i uživam čitajući ih. Super si nam objasnila značenje ovog citata i slažem se sa tobom <3
    Ako imaš vremena posjeti moj blog -> This Is My Life

    OdgovoriIzbriši
  2. Potpuno se slažem, uostalom, gde bismo bili sada da čovek nije pokušavao za izađe izvan svojih granica... Verovatno bismo i dalje uz pomoć dva kamena palili vatru u pecini, jer i tako može da se preživi, zar ne? xoxo
    Vesna - Home Chic Club

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, draga Vesna! Hvala Bogu da ne ostajemo u granicama. Hvala ti na komentaru!

      Izbriši
  3. Daješ mi motivaciju 24/7. Volim te do neba i natrag. Svida mi se kako je napisan post ali imam osjecaj da ne najteze zapoceti, a jos teze ne odustati. Imam osjecaj da nas zivot sam tjera da se mjenjamo. Znas onaj idealan period zivota? Koji tjedan mozda cak ni mjesec kad ne moze bit bolje. I onda, katastrofa. Sve ponovno ispocetka. Ali sto te ne ubije, ojaca te (ZOG HAHAAHHA)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Volim te još više, ne brini. Život nas tjera na prilagodbe, to je normalno, a ja znam da ti možeš još i bolje (pazi me se kad se nađemo). :)

      Izbriši
  4. Potpuno se slazem sa svime što si rekla, uzivala sam citajući ovaj post. Voljela bih da pišeš više ovakhih postova. Odlični su!

    Novi post na mom blogu: http://stroongana.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  5. Skidam ti kapu :) Svaka čast. Prelijepo si ovo napisala, a citat je sigurno jako poučan. O ovoj temi bi se trebalo češće pričati. <3

    everydayema.blogspot.ba

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga Lana, ja sam stvarno ostala bez teksta. Ovo je zaista predivan post. Stvarno je prepun motivacije i divnih riječi koje tjeraju na razmišljanje. Sve pohvale za post i samo tako nastavi :*

    Moj mali kutak

    OdgovoriIzbriši
  7. Odličan post ! Slike su predivne <3
    Pogledaj moj blog i zaprati me ako ti se svidi,uzvratit ću : http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Već te pratim, draga Ajla, hvala ti.

      Izbriši
  8. Naježila sam se, neću više ništa reći!

    OdgovoriIzbriši
  9. Divan post, bas sam uzivala :-)
    Hvala ti na komentaru na mom blogu !
    Pratim te preko GFC-a, #100 <3

    NOVI POST NA MOM BLOGU :
    http://katycolorfulfreak.blogspot.com/2017/03/cattitude.html

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasan post! Opet si me ostavila bez teksta. Sve si rekla. Svaka čast!:)♥

    sretnisanjar.blogspot.hr

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga moja, nemam više što reći. ♥

      Izbriši
  11. Predivan blog, cjeli dojam je super :D

    http://catherinehere.blogspot.hr/?m=1

    OdgovoriIzbriši
  12. Odličan post i potpuno se slažem sa tobom. Svako ima neki svoj dar, ali da bi ga doveo do vrhunca onda mora da radi na njemu. :)

    The Fashion Spell | Instagram

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako je, draga Jasmina, hvala ti na komentaru! :)

      Izbriši
  13. Lovely post and beautiful blog :)

    Can we follow each other? follow me and i'll follow you back, i promise :)
    Bye bye
    http://sabriellee.blogspot.it/

    OdgovoriIzbriši
  14. Divan post! Poucno, lepo, motivaciono! Jako mi se svidja! Bravo! 💓

    OdgovoriIzbriši
  15. Odlicaan post! Slike su savrsene!
    Ako mozes klikni na linkove iz zadnjeg posta :)
    --> http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/03/alien-outfit-zaful.html#comment-form

    OdgovoriIzbriši